Ühed sokid saabusid meile koos väga armsa kaaskirjaga ja pika looga ühest põneva elukäiguga vanaemast, keda hüüti Koosimutiks. Avaldame selle ka siin muutamata kujul.
Saatsin Teile need sokid, mida kunagi Tallinnast helistades lubasin. Siis aga tuli meelde, et igal asjal on oma ajalugu. Kuna minu vanaema nii tahtis saada lavale mängima, kuid teda ei peetud selleks mitte sobivaks, siis olgu need sokid siis tema asemele. Need on Eliise Kevendi tütretütre laulatamata abikaasa omad, mida see tütretütar on innukusega parandanud. Mitte, et ei oleks vahendeid uusi sokke muretseda, vaid vanast harjumusest, siis kui veel polnud kusagilt millegi eest midagi saada. Olgu need sokid siis laval killukesed Eliise Kevendi soovi killud, mis kaovad ära teiste kildude hulka.
Vabandan, et raiskasin Teie nii kallist aega, kuid millegipärast tahtsin just kuhugi teatrisse saata teate sellest, et kunagi oli keegi naine nimega ELIISE KEVEND, kelle saatis MENNING Peterburgi näitekunsti õppima ja kellest sai ESIMENE EESTI SOOST NAISNÄITLEJA TSAARI TEATRILAVAL ja kes oli ka esimene eesti näitleja, kes oli saanud spetsiaalse koolituse sellel alal. Tema materjalid on TALLINNA TEATRI-JA MUUSIKAMUUSEUMIS teatri osakonnas.
Lugupidamisega Maret Kärtna.
Saatsin Teile need sokid, mida kunagi Tallinnast helistades lubasin. Siis aga tuli meelde, et igal asjal on oma ajalugu. Kuna minu vanaema nii tahtis saada lavale mängima, kuid teda ei peetud selleks mitte sobivaks, siis olgu need sokid siis tema asemele. Need on Eliise Kevendi tütretütre laulatamata abikaasa omad, mida see tütretütar on innukusega parandanud. Mitte, et ei oleks vahendeid uusi sokke muretseda, vaid vanast harjumusest, siis kui veel polnud kusagilt millegi eest midagi saada. Olgu need sokid siis laval killukesed Eliise Kevendi soovi killud, mis kaovad ära teiste kildude hulka.
Vabandan, et raiskasin Teie nii kallist aega, kuid millegipärast tahtsin just kuhugi teatrisse saata teate sellest, et kunagi oli keegi naine nimega ELIISE KEVEND, kelle saatis MENNING Peterburgi näitekunsti õppima ja kellest sai ESIMENE EESTI SOOST NAISNÄITLEJA TSAARI TEATRILAVAL ja kes oli ka esimene eesti näitleja, kes oli saanud spetsiaalse koolituse sellel alal. Tema materjalid on TALLINNA TEATRI-JA MUUSIKAMUUSEUMIS teatri osakonnas.
Lugupidamisega Maret Kärtna.
Läinud sajandi kahekümnendatel kirjutas Elise Kevend, et teatri mõte, ülesanne, ei ole õpetada, peeglit ette panna, näpuga näidata. Teatri ülesanne on inimest hingelise elevuse valda kanda. Et inimene saaks puudutuse ja et tal oleks teatrist hea ära minna.
ReplyDeleteOssaa!
ReplyDeleteVaat, millised kõnelevad sokid!